Toate sistemele vizate de atac au fost restaurate în cursul serii și s-au luat măsuri suplimentare pentru securizarea și protejarea accesului din partea clienților pe platforma Fill & Go, precizează compania într-un comunicat transmis către Economica.net.
Rompetrol menționează că nu s-au înregistrat pierderi de informații și nu au fost afectate datele privind conturile clienților (informații confidențiale, limite de alimentare, plăți etc.).
Firma dorește să precizeze că, în urma primului atac cibernetic din 7 martie, care a fost unul complex de tip malware – ransomware, a decis, pentru protejarea datelor, sistarea temporară a site-urilor și inclusiv, pentru o scurtă perioadă de timp, a serviciului Fill&Go, atât pentru flote, cât și pentru persoanele fizice.
În linie cu prioritățile de business, Rompetrol și-a restaurat treptat prezența în mediul online, prioritare fiind platformele digitale utilizate de clienți, iar site-urile corporative urmând a fi publicate în cursul acestei săptămâni. În momentul atacului cybernetic de ieri, aceste site-uri nu erau publice și nu puteau fi accesate/afectate.
Rompetrol dorește să le mulțumească clienților pentru încrederea și înțelegerea din această perioadă, îi asigură că remedierea serviciilor în condiții de maximă siguranță pentru activitățile clienților și a partenerilor comerciali a fost și este o prioritate pentru companie.
Anumite activități operaționale ale Grupului KMG International nu au fost afectate de aceste atacuri cibernetice. Activitățile de producție din rafinăriile Petromidia Năvodari și Vega Ploiești au fost temporar oprite pentru desfășurarea lucrărilor de revizie, iar depozitele și benzinăriile Rompetrol din România, Bulgaria, Georgia și Republica Moldova și-au continuat activitățile de bază: transportul și distribuția de produse petroliere.