Prima pagină » Care este raportul optim între bankingul fizic si cel digital?

Care este raportul optim între bankingul fizic si cel digital?

O astfel de anecdotă e foarte reală: cunosc multe persoane pentru care ea se *aplică*. Ce mi-aș dori să învățăm din asta, dincolo de sfaturile înțelepte ale bătrânului?

Mi-aș dori să reținem că nu toți suntem la fel, nu toți percepem la fel nevoile și trebuințele, iar atunci când facem schimbări, ar trebui să ne gândim la toată lumea. Spun asta întrucât văd azi în piețele financiare o goană nebună după clienții generației Z și preferințele lor, în timp ce cei din categoria tatălui din povestea noastră devin doar clase marginale.

Așadar, fiecare bancă ar trebui să echilibreze foarte bine digitalul cu canalul clasic, sucursala, și să facă *judecata* mai puțin prin prisma costului financiar și mai mult prin cea a costurilor per ansamblu! E clar, inclusiv din anecdota noastră, sucursala bancară de mâine nu mai poate fi la fel ca aceea de acum 5 ani.

Dar mulți oameni vor continua să prefere să vină la bancă, fizic, pentru simpla interacțiune cu consultantul, pentru un sfat sau doar din dorința de a schimba câteva vorbe cu cineva. Iar consultantul trebuie să fie pregătit să îi ofere acestuia cele câteva cuvinte de care are nevoie și nu doar să îi turuie o serie de *poezioare* învățate pe deasupra, despre un produs sau altul din oferta instituției financiare la care lucrează!

S-ar putea ca, la un moment dat, modul în care faci balansarea între sucursală și internet banking să conteze în moduri în care nici nu ne-am gândi acum!

Scroll to Top