Prima pagină » Etapele intocmirii unui plan de afaceri

Etapele intocmirii unui plan de afaceri

Colectarea informatiei

Aceasta etapa in care obtii o mare claritate privind afacerea ta. Practic, e momentul in care stabilesti si culegi informatii ca: determinarea de a face o noua investitie, analizarea pietei, stabilirea procesului de productie si/sau de functionarea a afacerii si identificarea surselor de finantare.

Stabilirea structurii planului de afaceri

Aceasta contine informatiile colectate la primul punct si poate varia in functie de nevoile planului de afaceri. Mai jos vei afla ce ar trebui sa contina structura planului de afaceri.

Redactarea propriu-zisa a planului de afaceri

Structura planului de afaceri: ce trebuie sa contina

Iata toate informatiile care trebuie curprinse in structura planului de afaceri:

Prezentarea ideii de afacere 

  • descrierea pe scurt a conceptului de business cu care vii pe piata si sustinerea unor argumente ca este o idee de succes
  • informatii relatate pe scurt despre istoricul companiei, daca este cazul, misiune, valori si obiective pe termen scurt si lung

Produse si/sau servicii

  • descrie pe scurt tipul de produse sau de servicii pe care le vei vinde prin viitorul business
  • beneficii pentru clienti
  • stadiul de dezvoltare
  • tehnologia folosita pentru producerea produselor (daca este nevoie)

Analiza pietei si a concurentei

  • informatii despre piata tinta, cota de piata, potentialul de crestere, segmentarea pietei
  • descrierea publicului tinta
  • prezentare a nevoilor si trendurilor
  • analiza punctelor tari si slabe ale concurentei
  • oportunitatile gasite pe piata

Strategie si implementare

  • strategia de dezvoltare/producere a produselor sau serviciilor
  • strategia de vanzare
  • strategia de marketing
  • parteneriate posibile

Structura firmei

  • stabilirea formei juridice
  • structura organizationala
  • echipa de management
  • plan de recrutare si instruire

Planificarea financiara

  • cheltuieli estimate pentru lansare, productie, promovare, salarii si alte pe o perioada de cel putin un an
  • estimare atingere break-even (pragul de rentabilitate)
  • surse de finantare si previziuni de cash-flow

Anexe

  • previziuni financiare pe primii 3-5 ani
  • previziuni de cash-flow
  • CV-urilor managementului
Scroll to Top