Prima pagină » Războiul din Ucraina, un dezastru pentru economia Germaniei

Războiul din Ucraina, un dezastru pentru economia Germaniei

Considerată motorul economiei Uniunii Europene, Germania constată că războiul din Ucraina, declanșat de Rusia, unul dintre vechii ei parteneri de afaceri, va avea un impact devastator asupra economiei ei.

Institutul IfW se așteaptă ca PIB-ul Germaniei să afișeze, anul acesta, o creștere de numai 2,1% din cauza consecințelor conflictului din estul Europei. 

Războiul din Ucraina va submina în mod semnificativ redresarea economică a Germaniei și va înjumătăți creșterea preconizată a PIB-ului în 2022 la 2,1%, a estimat institutul economic IfW Kiel.

Consecințele conflictului ar trebui să reducă PIB-ul cu „aproximativ 90 de miliarde de euro în acest an și anul viitor” și să „întârzie revenirea la nivelul de dinainte de Covidiu” a celei mai mari economii europene până în a doua jumătate a anului, au declarat economiștii, care anterior prognozaseră o creștere de 4% în acest an.

Potrivit Banque de France, creșterea franceză ar trebui să fie cu 0,5 până la 1,1 puncte procentuale mai mică în 2022 decât ar fi fost în lipsa conflictului. Produsul intern brut (PIB) al Franței va crește cu 3,4% dacă prețul petrolului se va situa în medie la 93 de dolari pe an, dar cu doar 2,8% dacă va ajunge la 119 dolari. Fără război, creșterea ar fi fost de 3,9%, potrivit economiștilor de la banca centrală franceză.

Pe de altă parte, europenii au început să îşi facă stocuri de echipamente precum saci de dormit şi sobe de camping, precum şi conserve şi hrană uscată, parţial pentru a le dona refugiaţilor din Ucraina, dar şi ca urmare a îngrijorărilor că aprovizionarea ar putea fi perturbată dacă războiul din Ucraina se va extinde, transmite Reuters.

Vânzările de produse precum recipiente de plastic, echipamente de camping, baterii, lanterne şi încărcătoare solare pentru telefoane mobile au crescut de şase ori în ultimele două săptămâni la magazinele de hardware Clas Ohlsson din Suedia, a declarat un purtător de cuvânt. „Este clar că oamenii vor să fie pregătiţi pentru o criză. Cele mai mari creşteri sunt la produsele recomandate să le ai în casă pe timp de criză, de exemplu radiourile”, a precizat purtătorul de cuvânt de la Clas Ohlsson.

În paralel, vânzările de lapte praf, paste, cereale şi conserve au crescut cu 20% în ultimele săptămâni, potrivit retailerului suedez de produse alimentare Ica Gruppen. Consumatorii îşi fac stocuri pentru ei în timp ce organizaţiile umanitare cumpără produse pe care să le trimită în Ucraina, susţine directorul de achiziţii de la Ica Sweden, Andreas Sbrodigliga.

Scroll to Top