Prima pagină » Despre comerțul electronic

Despre comerțul electronic

Comertul electronic (sau e-commerce) inseamna cumpararea si vanzarea de bunuri sau servicii pe Internet. Cuprinde o mare varietate de date, sisteme si instrumente pentru cumparatori si vanzatori online, inclusiv m-commerce (orice tranzactie monetara finalizata folosind un dispozitiv mobil, cum ar fi un telefon mobil sau o tableta) si criptarea platilor online.

Majoritatea companiilor cu prezenta online detin un magazin online si / sau o platforma pentru a desfasura activitati de marketing si vanzari de comert electronic si pentru a supraveghea logisticam de cele mai multe ori utilizand un serviciu de gazduire site specializat. Pentru a intelege pe deplin comertul electronic, sa aruncam o privire asupra istoriei, cresterii si impactului sau asupra lumii afacerilor.

Dimensiunile afacerilor de comert electronic

De la startup-uri mici la intreprinderi mari, afacerile de comert electronic pot avea dimensiuni diferite. Iata principalele tipuri pe care probabil le veti intalni:

Startup

Un startup este o afacere sau un proiect aflat in primele etape de dezvoltare, adesea construit de un antreprenor pentru a urmari un model de afaceri inovator. De obicei, un startup are mai putin de 100 de angajati dar un startup este adesea definit nu prin dimensiune, ci prin profitabilitate. O companie nu mai este considerata un startup dupa ce atinge o rata a veniturilor de 50 de milioane euro sau are o valoare mai mare de 500 de milioane euro, pe hartie sau in alt mod.

Intreprinderi mici si mijlocii

Intreprinderile mici si mijlocii (IMM-uri), cunoscute si sub denumirea de „mid-market”, au de obicei pana la 500 de angajati si genereaza venituri anuale pana la 1 miliard de euro.

Intreprinderi mari

Intreprinderile mari pot avea peste 1.000 de angajati si pot genera  peste 1 miliard de euro in venituri anuale.

Tipuri de comert electronic

In general, exista sapte modele principale de comert electronic in care companiile pot fi clasificate:

1. Business-to-Consumer (B2C)

Comertul electronic B2C cuprinde tranzactiile efectuate intre o companie si un consumator. B2C este unul dintre cele mai populare modele de vanzari in contextul comertului electronic. De exemplu, atunci cand cumparati pantofi de la un comerciant online, este o tranzactie de comert electronic intre o afacere si un consumator.

2. Business-to-Business (B2B)

Spre deosebire de B2C, comertul electronic B2B cuprinde vanzarile efectuate intre companii, cum ar fi un producator si un angrosist sau retailer. B2B nu este orientat spre consumatori si are loc doar intre companii.

3. Consumer-to-Consumer (C2C)

Una dintre cele mai timpurii forme de comert electronic, comertul electronic consumer-to-customer se refera la vanzarea de produse sau servicii intre clienti  – de exemplu eBay.

4. Direct-to-Consumer (D2C)

Un model mai nou de comert electronic, D2C se refera la o afacere care vinde produse direct clientului final, in loc sa treaca printr-un comerciant cu amanuntul, distribuitor sau angrosist. Un exemplu comun de comert electronic D2C este un brand bazat pe abonament, cum ar fi Netflix.

5. Consumer-to-Business (C2B)

C2B inverseaza modelul traditional de vanzare cu amanuntul, ceea ce inseamna ca consumatorii individuali isi fac produsele sau serviciile disponibile pentru  afaceri. Un exemplu de afacere de comert electronic C2B este ShutterStock, un magazin online unde fotografiile stoc sunt disponibile pentru cumparare direct de la diferiti fotografi.

6. Business-to-Administration (B2A)

B2A acopera tranzactiile efectuate intre afaceri online si administratii. Un exemplu ar fi produsele si serviciile legate de acte juridice, asigurari sociale etc.

7. Consumer-to-Administration (C2A)

C2A este similar cu B2A dar in schimb  consumatorii vand produse sau servicii unei administratii. C2A poate include consultanta online pentru educatie, pregatire fiscala online etc.

Exemple de comert electronic – Ce puteti vinde online

Produse fizice

Ganditi-va la marca dvs. preferata de imbracaminte, decoratiuni pentru casa sau electronice – toate acestea sunt exemple principale de vanzare de bunuri fizice online. Bunurile fizice sunt orice produse tangibile care pot fi cumparate si vandute in magazin sau online.

Produse digitale

Indiferent daca sunteti un comerciant online experimentat sau un antreprenor aspirant, produsele digitale sunt o cale promitatoare pentru vanzarea online.

Produsele digitale pot veni sub forma de fisiere digitale, cum ar fi sabloane si instrumente sau cursuri online  sau pot fi produse descarcabile, cum ar fi lucrari de arta imprimabile, muzica sau infografice.

Servicii

Vanzarea de servicii presupune oferirea unui serviciu specializat, cum ar fi freelance writing, marketingul cu ajutorul influencerilor sau coaching online in schimbul unei compensatii.

Scroll to Top