Prima pagină » Obiective și stiluri de investiții

Obiective și stiluri de investiții

După ce am explicat puterea investiției, merită să subliniem că investitorii ar trebui să-și cunoască obiectivele și stilul de investiție înainte de a cumpăra acțiuni. Clarificarea obiectivelor tale pare mult mai ușoară: este o creștere pe termen lung a portofoliului tău sau poate intenționezi să câștigi bani prin dividende?

Economisești pentru pensionare (orizont de timp de 30/40/50 de ani) sau poate obiectivele tale sunt să obții o rată decentă de rentabilitate într-un deceniu și să cumperi o mașină sau o casă nouă atunci? Unii investitori pot avea un orizont de timp de doar 2 ani, care este la fel de bun. Aspectul cheie este să îți clarifici obiectivele, să aplici o strategie adecvată și să rămâi consecvent. Din păcate, mulți investitori au tendința de a reacționa exagerat pe fondul prăbușirilor pieței, în timp ce uită de obiectivele lor.

Prin urmare, este absolut esențial să te întrebi care sunt obiectivele tale de investiții.  În al doilea rând, ar fi recomandat să îți cunoști și stilul de investire. Ar putea fi dificil pentru investitorii începători să îl determine – un stil de investiții se va dezvolta probabil prin experiență. Cu toate acestea, ar fi o mișcare înțeleaptă să te familiarizezi cu diferite stiluri și să încerci să îți dai seama care dintre ele ți se potrivește cel mai bine. Ai prefera să fii un adept al tendințelor pasive? Poate ai prefera să aplici un stil de management activ? Intenționezi să cumperi acțiuni numai după ce companiile au obținut câștiguri solide? Există o mulțime de întrebări pe care investitorii ar trebui să și le adreseze constant. În ceea ce privește stilurile de investire, se pot lua în considerare următoarele abordări majore:

 

  • Gestionare activă vs pasivă a portofoliului

  • Growth investing vs Value investing

  • Companii Small Cap vs Companii Large Cap

Sectoare pe care le înțelegi

Pentru început, ar putea fi o alegere bună să investești în sectoare pe care le înțelegi și cu care te simți confortabil. În același timp, ar fi rezonabil să eviți sectoarele care ți se par un mister total. Cele mai bune companii în care poți investi pot fi adesea găsite într-o industrie pe care o reprezinți. Un exemplu rapid – un inginer ar putea cerceta potențialele companii de producție de bunuri, deoarece are un avantaj aici și cunoaște bine industria. Mulți investitori tind, de asemenea, să cumpere o acțiune dacă apreciază un produs al unei anumite companii. De exemplu, dacă ești fan Apple și deții majoritatea produselor lor (astfel înțelegi afacerea lor), poate ar trebui să te intereseze și acțiunile companiei? După cum poți vedea, cercetarea acțiunilor de top nu se limitează la ecranul computerului – este mult mai mult decât atât.

 

Creștere și Valoare (Growth and Value)

Nu este o surpriză faptul că acele companii cu elemente fundamentale puternice pot fi considerate cele mai bune companii în care să investești. Cu toate acestea, investitorii se găsesc adesea prinși într-o dilemă, acțiuni de valoare (value investing) sau acțiuni de creștere (growth investing)? Acțiunile de creștere reprezintă companii de la care se așteaptă să furnizeze niveluri ridicate de creștere a profitului în viitor. Astfel de companii au demonstrat adesea câștiguri mai bune decât media. Acțiunile valorice reprezintă, de obicei, companii bine stabilite, cu elemente fundamentale puternice și modele de afaceri previzibile. Cea mai bună soluție ar putea fi să diversifici și să deții ambele tipuri de companii în portofoliu. O expunere largă este de așteptat să ofere o rată decentă a rentabilității pe termen lung, iar riscul total va fi redus. Am subliniat importanța diversificării în articolul nostru „Diversificarea portofoliului – cum să diversificăm portofoliul de tranzacționare”

 

Evaluare

Evaluarea unei acțiuni este un subiect foarte larg, dar și crucial, deoarece investitorii instituționali își bazează adesea deciziile pe modelarea financiară. Fiecare investitor ar trebui să poată înțelege valorile de bază ale evaluării pentru acțiuni precum raportul P/E, raportul P/S, EV/EBITDA și altele. Abordarea multiplilor poate fi deosebit de utilă, deoarece este relativ ușor de utilizat. Se bazează pe ideea că acțiuni similare se tranzacționează la prețuri similare. Metoda îi ajută pe investitori să evalueze dacă compania este subevaluată sau supraevaluată în raport cu companiile din același domeniu.

Scroll to Top