Prima pagină » Rolul bugetului

Rolul bugetului

Bugetul are următoarele roluri:

  • planificarea din punct de vedere financiar a activităţilor. Fiecare activitate necesită resurse iar acesta are rolul să le indentifice toate nevoile din punct de vedere material;
  • contribuie la rentabilitatea financiară a activităţii;
  • pe baza lui, se pot lua decizii cu privire la activitatea desfăşurată;
  • arată o imagine asupra tuturor resurselor folosite;
  • ajută să-ţi realizezi o analiză financiară să vezi dacă activitatea şi-a atins scopul din punct de vedere financiar sau nu.

Când avem nevoie de el?

Oricând! Avem nevoie de un buget pentru tot ce face şi cum facem.

  1. Avem nevoie de un buget pentru uz personal astfel încât să reuşim să ne strângem bani de a ne cumpăra ce ne dorim sau să administrăm bani pentru a ne ajunge pe toată perioada estimată.Este foarte bine să ne facem un buget în fiecare lună sau chiar pe un an care să cuprindă toate cheltuielile noastre şi toate veniturile şi mai apoi să încercăm cum să facem ca cheltuielile să se micşoreze şi veniturile să crească.Acest lucru ne poate ajuta foarte mult în a ne cumpăra lucruri pe care ni le doream de mult şi nu reuşeam să le cumpărăm.
  2. Avem nevoie de buget şi într-un ONG, pe proiecte. Este important ca fiecare ONG să aibă pentru fiecare proiect câte un buget. Rolul acestuia este a realiza proiecte sustenabile care să nu deranjeze structura şi funcţionalitatea ONG-ului. Evident, este nevoie şi de un buget mai mare care să centralizeze toate bugetele de pe proiecte şi care să ofere o imagine de ansamblu a organizaţiei.
  3. Avem nevoie de buget şi într-o firmă pentru toate proiectele firmei. Evident, aici este nevoie de un buget pe o durată destul de mare şi putem realiza câte un buget pentru fiecare produs. E bine să avem câte un proiect separat pentru fiecare produs al firmei şi să încercăm să avem focus pe toate acestea. În cazul în care sunt multe produse putem să le organizăm în anumite pachete şi să facem un buget pentru tot pachetul. Aici este foarte importantă previzionarea cheltuielilor şi a veniturilor deoarece în cazul unui eşec poate să se ducă totul de râpă. La fel ca la ONG-uri, fiecare firmă este nevoită să aibă şi un buget care să le cuprindă pe toate celelalte.
Scroll to Top