Prima pagină » Diferența dintre client și consumator

Diferența dintre client și consumator

Diferența fundamentală între client și consumator este următoarea : clientul cumpără produsul iar consumatorul îl folosește sau consumă.

În primul rând, pentru fiecare companie este esențial să știm cum să identificăm cine este clientul său și cine este consumatorul acesteia , întrucât trebuie să aplice strategii diferite. În mod similar, pentru fiecare trebuie să aplicați un set de strategii diferite pentru a vă păstra preferința.

În al doilea rând, este important să se facă diferența între termenii client și consumator, deoarece aceștia sunt adesea folosiți ca și cum ar fi același lucru, dar rolul pe care îl joacă clientul și consumatorul pe piață sunt diferiți.

Cine este clientul?

Mai exact, un client este persoana sau instituția care cumpără frecvent bunurile și serviciile pe care o companie le vinde. Un client este, de asemenea, considerat cel care face cumpărături zilnic într-o unitate comercială .

Cu alte cuvinte, achiziția se poate face direct într-o companie sau într-o unitate comercială.

În orice caz, clientul este cel care efectuează tranzacția de cumpărare, întrucât el este cel care plătește un preț sau o sumă de bani pentru a putea prelua proprietatea produselor vândute pe piață. 

Cine este consumatorul?

Prin urmare, consumatorul este cel care folosește sau consumă un produs, îl poate cumpăra direct sau altcineva îl achiziționează pentru el.

Astfel, consumatorul este cel care își satisface în mod direct nevoile prin utilizarea sau consumul bunurilor și serviciilor vândute pe piață.

În consecință, un produs este proiectat pe baza nevoilor consumatorului, deoarece consumatorul este cel care îl folosește sau îl consumă.

Diferențele dintre client și consumator

Principalele diferențe pe care le putem stabili între client și consumator sunt următoarele:

1. Achiziție și consum

  • Un client cumpără un produs, dar nu îl consumă întotdeauna.
  • Consumatorul consumă sau folosește întotdeauna produsul

De exemplu, o mamă care cumpără scutece de unică folosință pentru bebelușul ei. Mama este clientul care cumpără, dar nu folosește produsul, iar consumatorul este copilul, deoarece folosește scutecul.

2. Relația companiei cu clientul și consumatorul

  • Companiile gestionează datele clienților, deoarece efectuează tranzacțiile de cumpărare în mod regulat și zilnic.
  • În timp ce datele despre consumatori rămân anonime.

Dacă continuăm cu exemplul mamei sau tatălui care cumpără scutece pentru bebelușul lor, compania știe, de exemplu, de unde le cumpără, volumul achiziției și frecvența achiziției. Compania poate ști că acești părinți cumpără scutece dintr-un supermarket , în pachete de 100 de unități și cu o frecvență de cumpărare la fiecare cincisprezece zile.

Scroll to Top